23 januari 2008

892 :- senare...

Jag måste börja med att säga till alla er som jagat mig idag ;
NEJ, jag har inte varit och fött barn....
Men jag har haft häcken full så att säga....
1. Långpromenad
2. Lunch med mamma
3. fika hos mormor
... som vilken dag som helst kan tyckas, MEN när mamma och jag åkte hem från mormor så skulle vi stanna till på Citygross och handla lite (!), på mammas lista stod det Grönsaker, frukt, vitlök och mjölk. Själv hade jag inte brytt mig om att skriva någon lista eftersom jag bara skulle ha mjölk....
Med myrsteg finkammade vi hela citygross och då menar jag HELA !! Visste ni att de har leksaker, handdukar, garn, mattor, strumpor, lampor, gardiner, tyger, miljontals Nalle Puh saker, pysselgrejjor, spel, kläder mmm... Och detta lixom bara som ett förspel innan maten !
2,5 timmar senare och ca 2000:- fattigare , sjönk vi ner på en varsin stol på den förtjusande lilla korvmojjen mittemot kassorna med en varsin kokt med bröd.... ( jag vill bara tillägga att vi bara köpte mat, allt i prylväg tyckte vi var slående likt ullared...)
Men vilken kväll, och finns det några som verkligen har förmågan till att finkamma affärer, till och med mataffärer, så är det jag och min mamma !!! :)

-Snön faller och vi med den-

3 kommentarer:

lotta sa...

haha du vet hur man spenderar en dag gumman :-)
Blev det några nalle puh saker då?

.....känd som Frida....... sa...

Nej faktiskt inte, det kommer inte in en pryl till i detta huset, men vänta bara till i höst, då börjar den riktiga köporgien !!!

lotta sa...

haha japp kan tänka mig det du kommer väl boi diverse affärer då :-)