7 januari 2008

Blanketter och regnskog...

Det är tufft att vara sjukskriven vill jag lova, späckat schema varje dag, idag har jag varit hos min tyska läkare som ansåg att jag fortfarande inte är frisk, utan borde ligga hemma och äta choklad i soffan, och varför inte.... Jag följde hennes exempel och åkte hem til soffan och vad händer.... Jag blir terroriserad av telefonförsäljare,
- jag har nu ett jätte bra erbjudande på tidningen Vi föräldrar blablabla....
- just nu erbjuder vi ett mycket fördelaktigt mobilabonnemang från glocalnet blablabla...
- att skänka 100 kr till hemlösa gatubarn borde vara allas skyldighet blablabla...
- jag vill att just du ska försäkra ditt nyfödda barn hos tryggHansa blablabla....
Suuuuck....
Ärligt talat, är det så här när man går hemma om dagarna ??? Jag är ju en svag och sjuk människa så jag gick på ett av erbjudanden..... igen suuuuck.....
Sen var vi på info på försäkringskassan, jag är helt på deras sida; gör allt så krångligt som det bara går med ansökningar och blanketter, varför ska det vara enkelt ? Vi skickar blanketter fram och tillbaka kors och tvärs för att det blir fel eller pga missförstånd, sen funderar vi på var all regnskog tar vägen, jo tack gott folk det kan jag berätta, den huggs ner och genomgår en jäkla massa processer innan det tillslut blir papper och sedan hamnar på fösäkringskassans blankettbord.... Totally fucking unbeliveble !!
Måste bli en bättre housewife oxå, jag ska börja imorgon...

-Luften är full av tusen tusen kristaller-

Inga kommentarer: