17 januari 2008

En underbar dag....

Idag har jag haft en kanon lyxig dag; Det började ju alltså med att jag, för första gången på oräknerliga veckor, vaknade och var pigg, en underbar känsla ! Jag gick därför upp och käka frukost med D kl 06.00 därefter hade jag soffmys med te under en filt tittandes på nyhetsmorgon ( by the way... fachinerande det här med Tito Beltran som ältas på nyheterna...). Klockan 9.15 mötte jag Sassa på Lindahls Maxihuset för ytterligare en frukost (eller tidig lunch) vi lyckades i alla fall få 3 timmar att försvinna på ett kick ( prata det kan vi....)! Lagom när jag satte mig i bilen för att åka hem ringde mamma och var sällskapssjuk, jag åkte dit och fick fika och tog sedan en långpromenad runt sjön, när vi sedan kom hem började mamma laga mat, och vips hade jag bjudit in mig på middag oxå !!! Kl 17 skulle familjen på lägenhetsvisning med bror och mycket passande ringde då Marie och inbjöd till fika !! Jag åkte därför vidare på min snyltarresa och landade nu i Torshag hos Marie och Johan. Inte nog med att jag fick fika, jag hann oxå med lite nybakade scones och te innan jag lämnade dem ensamma !!
Tolv timmar senare sitter jag nu här och kan bara le åt en underbar dag med familj och vänner !!
Undrar vilka jag ska våldgästa imorgon.....

-Jolly Roger fladdrar-

3 kommentarer:

lotta sa...

fasen du passar på nu innan lill knodden kommer :-D

.....känd som Frida....... sa...

Jag antar att det är lika bra, sen har jag förstått att livet kan bli aningen rubbat....!!!

..Elin alltså... sa...

Lät som en bra dag det där!! Helt rätt, det blir lite rubbat sen...åtminstone lite krångligare när man ska nånstans...är ju inte bara att hoppa in i bilen och åka..:-)