17 juni 2008

Kära dagbok...

Idag har det varit en lång dag, mest för att min dotter vaknade kl 05.10.... Då var jag trött, vääääldigt trött. Jag drog igenom hela mitt register av insomningsknep och vid ca halv 7 så sov vi igen. Jag måste ha somnat hårt eftersom jag drömde att jag satt i ett mörkt rum och spelade piano, jag spelade "öppna landskap" !!! Det tog tyvärr inte så lång tid innan jag insåg att det var mobilen som ringde och ringde och ringde.... förbannelse, klockan var nu 07.20 och bebisen var vaken igen, tack ääälskling. Efter ett mycket -inte givande- samtal med min sambo om ett papper som konstigt nog är spårlöst försvunnet ( alla papper verkar ha den egenskapen runt min sambo...) så gick vi upp. När klockan sen var halv 10 och vi hade lekt med alla djuren minst 1000 gånger så somnade Isabelle. Efter duschning, påklädning, sminkning och liknande var det dax att väcka Isabelle igen, ner i bilstolen, in i bilen och åka till maxi för att storhandla INNAN alla andra inser att det snart är midsommar. Isabelle behövde en ny pyjamas, det blev 5...!!?? Med en scanner i högsta hugg, handlade vi som aldrig förr, vi var trötta och väldig hungriga när vi äntligen kom till kassorna, avstämning.... amen skojar dom eller... det var bara att plocka upp allt på bandet, suuuuck.... Om man tycker att det är trist att handla så vad är det då att packa upp allt, joo SKITTRIST... Men det måste göras, sen måste ju maten lagas innan man äntligen får äta. Isabelle börjar bli trött och gnällig så hon vill helst sitta på armen och mysa, men icke, ner i bilstolen igen och ut i bilen, hem till min mormor och lämna en back med dricka, dricka kaffe snacka skit och äta mazarin. Nu börjar klockan närma sig 18 och vi vill hem !! Bebisen tankas innan avfärd, och självklart, skita på sig, byta blöja, ner i bilstolen och ut i bilen igen. Vi åkte hem, sövde bebisen, som inte har fått någon ordentlig sömn på hela dagen, jag förberedde maten till i morgon eftersom det är min mat-dag, tog på mig träningsoverallen och satte på datorn... Min nästa fundering;
- huuumm, vad ska jag skriva på bloggen idag ?

-buteljen ligger tom i regnet-

2 kommentarer:

Tant Lisa sa...

Du skriver så bra alltid kul att läsa. Skönt med en paus i arbetet, för mig.

Anonym sa...

Kul att du tycker det !! Du tar det väl lugnt nu på jobbet så du är riktigt avslappnad till semestern !!