7 juni 2008

Returpunkten...

Imorse kl 08.45 visade utetempen 22,8 grader så det var bara att förbereda sig för en svettig dag, hela familjen var uppe med tuppen, städning av hus stod på schemat ! Japp så nu har jag alltså städat mitt nya hus för första gången. Efter att en hjord av snickare, rörmokare och elektriker har dragit fram kan jag säga att det fanns lite att städa, och jag städar så gärna...!!
Problemet som alltid blir när man ska städa är ju denna eviga sortering av skräp, plast i den säcken, trä i den, isolering i den och så vidare. Detta med sortering gör jag mest för att slippa få skäll av gubbarna som jobbar på returpunkten, det räcker att man kommer din med en svart säck och flackar lite osäkert med blicken så är de på en som flugor på skit,
- Vad har du i säcken ?
- Ehh deponi..... tror jag..... eller kanske lite annat oxå.....ehh....brännbart kanske...

Städningen lönade sig iallafall eftersom D bjöd på glass i kiosken på eftermiddagen. Jag tog våffla med tre kulor Blåbär, Lion och Polka. Polkakulan tappade jag på golvet och tittade på expediten med ledsna hundögon så jag fick en ny !!!
Värmen håller i sig och det börjar bli för varmt för att äta glass, den smällter snabbare än man hinner äta, inte bra....

-solen bränner i skinnet-

Inga kommentarer: