29 juni 2008

Slitig dag idag !

En hel dag av stress, svett och trängsel...IKEA....
Min lilla bror ska ju snart bli vuxen och starta ett liv i egen lya, så idag var det alltså storhandling på Ikea, och det här vart verkligen en storhandling.... Vi lånade en buss på mitt jobb och jäklar i havet vi fyllde den till bredden !! Han handlade barbord i ek till köket med tre (?) skinnpallar till, värdens största garderob för den pojken har ju LITE kläder, sängstomme med tillhörande madrasser, kuddar och täcken och så vidare.... Jag minns inte allt han handlade, men jag såg kvittot... 27 074:-
Vissa saker fick vi plocka själva och vissa saker fick vi hämta på lagret, upplagt för att inte få med sig allt hem, men tro det eller ej, ALLT fanns hemma och ALLT kom med !! Sensation !!!
När brorsan hämtade ut sängarna på lagret så frågade jag högt och tydligt....
-Fan har du gökat sönder den gamla eller ??
Han tittade upp och svarade..
-Je je men, ska ju börja på en ny kula nu....

När alla paket sen var uppburna i lägenheten, svett svett svett.... så bestämde sig brorsan för att öppna ett paket, en garderobsvägg i björk...huum... allt vi köpt skulle vara i ek...suuuuck.... så historien om garderoben är inte slut, fortsättning följer...
Själv köpte jag bara en barnstol, en gulliver i ek, skitfin. Så nu kan det tänkas att det blir lite riktig mat för bebisen inom kort !! Fortsättning följer där oxå....

-oh la la jag vill ha dig-

Inga kommentarer: