11 juli 2008

I förrgår...

...var dagen då kvällsrutiner skulle skapas. Jag hade lagt upp en plan, en mycket bra plan enligt eget tycke !! Planen var som följer;
- gröt - bada - pyjamas - mysa - sova !!
Verkligheten blev en helt annan....
Vanligen så sover Isabelle middagslur vid ca 12 - 15, inte denna dag.... Hon valde nämligen att inte sova alls och redan här borde jag ha insett att mina planer om rutiner skulle misslyckas men icke. Isabelle valde istället att bli väldig väldig övertrött och hysterisk för att sedan utmattad somna kl 17.15, suuuck.... Min plan var tänkt att gå av stapeln runt kl 6 så då väckte jag Isabelle...inte bra.... Hon trött, arg och inte hungrig...
Slutsatsen av detta är att det sista jag vill är att denna kväll ska bli rutin och återkomma varje kväll, vilken mardröm.... Tillslut somnade bebisen i allafall, då var kl 23.45...
Sen dess har vi tagit det lite lugnt med rutinerna, de tär så dant på mammas psyke :)

-fred och lugn i natt i mänskoland-

Inga kommentarer: