18 juli 2008

Snart kan vi börja med tandagnissel !

Igår gjorde Isabelles morfar en överraskande upptäckt; en tand... höger framtand i underkäken står upp som en sylvass nål... (på Isabelle alltså, morfar har redan fått alla sina...) visst det har ju dreglats i mängder ett tag men jag hade väl hoppats på att tänderna skulle vänta lite. Men nu är den här och vi välkomnar ju naturligtvis ännu ett steg i utvecklingen för våran skorpa !! Inga sjuktendenser eller nått gnäll än men det kanske bara gäller första tanden det kommer förhoppningsvis fler...
Apropå tänder så var jag hos tandhygienisten imorse, jag blir alltid nojjig innan jag ska gå dit, vet inte varför, tandläkare har aldrig orsakat någon smärta på mig men jag går alltid dit på skakiga ben i alla fall, messpropp antar jag... Men som sagt, imorse var det dags och tyvärr var det länge sen jag var där plus att jag har varit gravid vilket brukar vara dåligt för tänderna, ingen bra combo alltså... Men jag fick veta att jag är (stolt) ägare till perfekta tänder utan missfärgningar eller tandsten !! Han tittade i mun på mig i typ tre minuter sen var det klart !! 1 1/2 år till nästa gång ger en underbar känsla i magen !!
Förövrigt är min tandhygienist en rolig prick, han har ett namn som inte går att uttala, han bryter på turkiska och han lespar nått enormt, dessutom så är han fet (inte gulligt mullig...) vilket gjorde att under den treminutersundersökning han bjöd på imorse var hans mage mot mitt huvud hela tiden, en mycket konstig känsla....

-fred och lugn i natt i mänskoland-

Inga kommentarer: