28 september 2008

Mat är gott mamma !!!

Min dotter gör enorma steg i utvecklingen just nu !! Tycker jag iallafall.... För typ två veckor sedan så hatade hon all form av mat och detta är ingen överdrift, hon hatade verkligen mat oberoende om det var burkmat eller hemlagad hon lixom bara fräste ut det på hela mig, golvet och bordet, det enda som passade damen var sempers bebisgröt, den för fyra månaders bebisar. Men detta är historia nu !!
Nu äter hon det mesta som serveras speciellt fisk i olika former ! Detta är en skaplig lättnad för mig, att ha en unge som vägrar äta är lite av ett stressmoment i vardagen. Nu när dotterns matintag plötsligt har ökat enormt så är min kropp lite konstig igen.... men vad gör det... me like boooobs :) !

-törs du lägga kinden i min hand-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det funkar med maten... Hemma försöker vi få Lina att förstå att det är gott med mat som inte är totalt söndermosad. Mmm vad gott, säger jag och hoppas att mitt goda matföredöme ska få Linis att vilja smaka. Bläää, vad har ni gjort med maten? Hit med majspuré, verkar Lina säga. Hittills funkar det alltså sådär, men vi kämpar på.

På tal om boobs, vänta bara till du ska sluta amma... Man vågar knappt gå ut. Tänk om de exploderar...

.....känd som Frida....... sa...

Japp det är rätt, bara att kämpa på !! Själv kämpar jag med att få sova, Isabelle envisas fortfarande med att äta MINST en gång per natt... suuuck....