15 oktober 2008

Födelsedagen !

Alltså, kalas igår....

Eftersom födelsedagsbarnet bor i huvudstaden i veckorna och inte alls tyckte att det var viktigt att komma hem till sin familj på sin 50-årsdag så gjorde familjen det enda rätta... vi åkte dit, en självklarhet !!
Kl 02.20 natten till den 14:e ringde klockan och en dryg timme senare så var bilen fullpackad av ateraljer, barnvagn - väskor - kostymer - kavajer - paket - mat - tårta, en bebis och 4 vuxna, bilen rullade mot Stockholm ! Kvart över fem mötte vi upp med lillebror och infann oss snart på pappas balkong. Han blev förvånad, MYCKET förvånad !! Vi sjöng " ja må han leva" och fick börja om tre gånger innan han öppnade... han fattade ingenting, en mycket lyckad överraskning !! Kvart i sex åt vi räkbomber, drack champagne och öppnade paket. Kl 10 hade vi bokat privat våningen hääääär...

Den lyxiga "turken" på Sture ! Detta var skitkul, det var torrbastu och ångbastu, massagedusch och kallbad... jag menar verkligen kallbad.... 12 grader....jösses....
-------------------------------------

Varför inte hänga ut hela familjen (i badkläder) i bloggen.... det kommer säkert att uppskattas...NOT !!!

-----------------------------------

Det ingick nån form av själv spa, peeling och ansiktsmask blandannat.... tur att dottern sov för hon hade fått hjärtslag om hon såg sin mamma så här...

-------------------------------

Dagen gick snabbt som tusan och snart blev det eftermiddag och då var det dax för den efterlängtade finalen !! Det bjöds på supé på cirkus....

.... jag, Isabelle och D...
.... lillebror och "fru".....

...pappa, Isabelle och Mamma !
Efter maten var det äntligen dax.... tammmmtatammmm
-trumvirvel-
..... LUNDELL KONSERT !!!!!

En asbra konsert blev den bästa avslutningen på en helt fantastisk dag, Lundell gjorde naturligtvis inte födelsedagsbarnet besviken ( inte mig heller naturligtvis) !! Som småbarnsförälder så fick jag njuta av konserten utanför självaste konserthallen men vad gjorde det Isabelle och jag dansade i foajen till "hon gör mig galen " !

Vi anlände Norrköping 00.30, såååå trötta.....

-se hur hon kastar med håret när hon går-

5 kommentarer:

Sandra sa...

Fy F--n vad häftigt!!
Vi hörs av vidare.....
kramizar

Anonym sa...

Eller hur !!! Som du vet så är "festplanerare" mitt andra namn !

Tant Lisa sa...

Oh så skönt för Er! Vad fint det ser ut, mycket fina bilder, hälsa till Morfar nu är han med i 50-klubben

Anonym sa...

Det ska jag göra !! Jag minns ditt kalas Lisa... det gör nog Sandra oxå !!!

Sandra sa...

Absolut!!
Jag kan fortfarande känna de små myggen... de svarta burkarna med kolsyrad dryck och ett underbart sällskap. men framför allt en JÄTTE snygg 50-åring på party humör! ELLER?!?!