3 januari 2009

* * * * * * * * * * * *2008 * * * * * * * * * * * *

Januari....

* 20 kg tyngre.
* Knarkar chokladbollar
* Förbereder flytten.
Månadens bild :

Februari....

* Ischias
* Väntar och väntar och väntar.
* Min fina dotter föds äntligen.
* Vi flyttar hem till mina föräldrar.
Månadens bild ;
Mars....
*Gamla huset rivs.
Månadens bild :
April....

* Plattan gjuts.
* Huset byggs.
Månadens bild :
Maj....

- Bebisen får sin första förkylning.
Månadens bild :
Juni...

* Isabelle rullar runt.
* Midsommar firas i medevi.
* Jag och D har varit ihop i 5 år.
Månadens bild :
Juli...

* Värmebölja över Svedala.
* Isabelle är i skärgården för första gången.
* Vi har dop.
Månadens bild :
Augusti....

* 6 månaders kalas.
* Vi gick till öppna förskolan och blev attakerade av basselusker.
* Förkylningar härjar.
Månadens bild :
September :
* Lundell hade turnépremiär.
Månadens bild :
Oktober....

* Pappa fyllde 50.
*Isabelle var på sin första Lundell-konsert.
* Vi flyttade in i huset.
Månadens bild :
November :

* Förlovad i två år
* Jag fyller 27 år.
Månadens bild :
December....

* Mamma fyllde 50.
* Massor av julklappar.
* Nyåret firades hemma med vänner och alkohol.
Månadens bild :
Årets bedrift:
Fick barn och byggde hus...samtidigt
Årets beslut:
Många beslut har tagits detta år, allt från bebisnamn till väggfärger !
Årets kris:
Jag drar till med finanskrisen....
Årets Nyhet:
Äntligen fick en vän till mig papper från adoptionsnämnden !
Årets resa:
Vår enda resa i år gick till Tobo...
Årets höjdpunkt:
....att föda barn var ju en riktig höjdare ;)
Årets plagg:
mammaledig = träningsoverall
Årets högtid:
50-årsdagarna duggade ju tätt !
Årets minus:
Mycket räkningar blev det...
Årets plus:
Min dotter, helt klart !!
Årets låt:
... när trollmor har lagt de 11 små trollen....
Årets viktkurva:
Upp upp upp ner ner ner ner ner ner
Årets inköp:
Troligtvis matsalsgruppen, bättre affär kommer jag aldrig att göra.
Årets bebisar:
Min Isabelle, hennes syssling Lina.
Årets förlust:
Ha ha ha, mina fonder...
Årets tv:
Det är bara skit på tv:n !
Årets Föda:
Allt som kocken erbjuder !
Årets fika:
Fräcka fröken har VÄRLDENS största chokladbollar.
Årets tjejgrej:
verkar vara att bära barn, mata barn och torka bajs, VARJE dag...
Årets backupplan:
"Run Forest run..."
Årets motion:
Ja ja ja, jag ska börja i vår !!
Detta är en GROV summering av -08. Jag skulle kunna gödsla med detaljer men då skulle detta inlägget aldrig ta slut...

Detta är iallafall det bästa året i mitt liv, jag har blivit mamma och det kan inte jämföras med något, det är bara helt underbart ! ( jag har oxå fått en nytt hus vilket oxå är underbart men i en helt annan dimension )

-en eld ikväll-

4 kommentarer:

Anonym sa...

låter som du haft ett bra år..... men var det inte 2008? det står 2007 ;)

Anonym sa...

He he... joo...
Nu är det ändrat !

Tant Lisa sa...

oh vad kul att läsa Du är kanon!!
Börja skriv en bok.

Anonym sa...

Ha ha du är kul du Lisa-fisa !!