10 januari 2009

Förmågan att bränna hemma...

Min kära D har läst att bästa metoden till att bränna fett är att promenera med lätt flås i en timme INNAN man ätit frukost ! Sagt och gjort, kl 10.00 ( ja ja vi är sjusovare...) stod hela familjen utanför huset redo att bränna lite fett. Bebisen fick frukost innan vi gick ut medans mamma tjockis och pappa tjockis fick vänta till senare, jag hade dock nödproviant under vagnen ifall att blicken skulle börja flimmra och ett lätt svimningskänsla skulle komma krypande. Ds första kommentar ett par steg från tomtgräns....
- Faan vad hungrig jag är !!

Men vi kämpade på och det gick jättebra förutom att jag fick skoskav och har nu vattenblåsor lika stora som femkronor på BÅDA hälarna... suuuuck...
När vi kom hem åt vi en nyttig frukost iform av gröt och fullkornsmack.... näe nu ljuger jag.. vi stannade i affären och köpte färskt bröd och gick hem och stekte bacon och ägg. Och just nu i skrivandets stund så tittar jag på tv samtidigt som jag bloggar, D spelar någon form av krigsspel på datorn, samtidigt som vi gräver djupare och djupare i godispåsen. En helt underbar lördag alltså ! Belli sover sen en timme tillbaka, fettbrännarpromenden tog på krafterna, kraken...

-en eld ikväll-

Inga kommentarer: