30 januari 2009

Min nya stegräknare !!

Sen den dagen vi flyttade från vårt gamla hus har jag letat efter min stegräknare, den lixom försvann bland kartonger och grejjor. Idag har jag köpt en ny... D tycker att detta är TOTALT onödigt, han kan bara inte förstå vad som är vitsen med den. Jag kan inte heller förklara meningen med den, bara att det är lite intressant att veta typ hur mycket man går om dagarna. För ganska exakt ett år sedan satte jag upp ett mål, målet var att jag skulle släpa runt min höggravida kropp 8000 steg varje dag ! Det var väldigt nyttigt... Idag känns det inte som om jag har lika mycket fritid som jag hade då, vid närmare eftertanke så har jag INGEN fritid längre så vad jag ska sätta för mål nu det har jag ingen aning om... 10 000 steg kanske... Idag har jag visst gått 3951 steg så målet kommer inte uppnås idag. Tack vare att jag beställde denna lilla mackapär på internet så kommer det nu drösvis med adresserad reklam till moi ang bantningspiller och andra mirakelmetoder till att gå ner i vikt, men hallå, tror dom att det BARA är lata fetknoppar som använder stegräknare ??

-skjut mig med din lyckopil-

2 kommentarer:

Tant Lisa sa...

jag har 3 stycken stegräknare och fick gå stavar i julklapp, har inte gått en meter, hur gör man?

Anonym sa...

Hihi... MAN TAR SIG I KRAGEN LISA !!!!
Puss på dig !