31 mars 2009

Dagis Dag 2

I ärlighetens namn så kändes det inge vidare igår men idag kändes det bättre. Idag var det fler barn och aningen mer livat på dagiset !! Kanske låter konstigt att det känns bättre när det är många barn men faktum är att man fick intrycket av att de faktiskt LEKTE med varandra idag. Igår var det 5 små pluttar ink min egen på avdelningen och alla satt i varsin hörn som zoombie´s och stirrade mot utgången (kan hända att mitt psyke överdriver detta en aning..) och min första spontana tanke var Åh vad lugnt och skönt det verkar här... men jösses så tråkigt ! Idag var det 10 barn och ett rackarns hallaballoa, 10 barn alla mellan 13 månader till 25 månader. Idag lekte barnen, det kastades boll, det lektes med kossor och det var kurragömma i lektältet !! Vid 10 fick jag vinka hej då (!!??) till min dotter för första gången och bege mig ut på en halvtimmes promenad. Tack gud att hon inte vart ledsen utan faktiskt gillade läget och när jag sen kom tillbaks så satt hon och lekte med några andra barn. När hon fick syn på mig så misstänker jag "att hon kom på att jag hade varit borta" och då blev det krokodiltårar i tio minuter. Men i det stora hela så har detta varit en bra dag på dagis, imorgon så ska hon äta där oxå, en fröken sa till mig att på dagis så äter barnen själva... okej LYCKA TILL säger jag !!

Ikväll ska vi till banken för hittills så är det den som har betalat alla våra husräkningar men nu ska tydligen vi börja betala dom själva... mycket synd tycker jag !!!

-vi tar med oss den gyllene regeln-

2 kommentarer:

Sara sa...

Åh, vad skönt att det går bra på dagis. Vad duktig Isabelle är! Här hemma "firar" vi 1-årsdag. Mamma är dödssjuk och kan knappt stå upp. Egenhändigt ställd diagnos: halsmandelslös halsfluss. Riktigt surt att vara sjuk på pluttans födelsedag, men hellre jag än barnen

.....känd som Frida....... sa...

Nej vad tråkigt... Jag håller med om att man hellre är sjuk själv än att barnen är sjuka men allra helst så vill man ju att alla ska vara friska JÄMT !! Hoppas du blir bättre till helgen jag har hört att det vankas kalas !!! Ge tjejen en stor födelsedagskram från oss !!