9 mars 2009

Jobb och dagis närmar sig !!

Nu börjar min tid som mammaledig att ta slut. Inskolning på dagis den 30:e mars och sen är det "back in buisness" som gäller.. Och hur känns det ???
Alltså jag kan säga att jag är kluven, visst är det skönt att gå hemma och dra men det börjar bli trist. Jag måste alltid göra nått och detta nått brukar oftast kosta pengar och pengar regnar ju inte direkt över än när man är föräldraledig.... Belli tycker inte heller att det är kul att vara hemma och leka med sin mamma i längden utan behöver stimulans och helst av andra barn, dagis kommer bli en hit !! ( Japp jag intalar mig det gång på gång på gång...). Näe det är ingen verklighet att vara hemma hela dagarna utan det krävs lite omväxling och faktum är att det ska bli skönt att börja jobba och inte BARA vara mamma !
Så städa skrivbordet och ta fram mina tavlor för snart är jag tillbaks....!!

-en underbar dag-

3 kommentarer:

Sandra sa...

Det ska ske, Morsan!!

Anonym sa...

Jag håller med dig. Det kan bli lite segt att vara hemma. Men om det är LÅÅÅNGT att åka till ett jobb man hatar och man har problem med att lita på personalen på dagis, då skär det i hjärtat när man tänker på vad som ska hända i september.

Anonym sa...

SARA : Usch jaa, jag håller med dig !! Antagligen är det jag som kommer lida mest, många tårar kommer det bli på parkeringen... Och ingen borde ha ett jobb man hatar det är nästan värst !! Men du, det är lååångt till september ! ;)