11 mars 2009

Morgonens promenad !!

Facinerande hur själva av- och påklädningen tar längre tid än uteleken.... Iallafall tog vi det i denna ordningen...
  • ny blöja

  • strumpbyxor

  • strumpor
  • tunn tröja

  • stickad tröja

  • joggingbyxor

  • fusk olle
  • fodrade stövlar

  • overallen

  • mössa

  • vantar
Voila !!!

Som ni ser så kan även hon uttrycket suuuuck !!!


När vi hade gjort en ordentlig tjeck i trädgården så tyckte moi att vi skulle introducera vinterns roligaste åkdon, PULKAN !!! Men vart var den ??? Vi letade överallt, i alla bodar, skrymslen och vrår och kom till slut fram till att pulkan måste vara i den enda bod med lås... typist !! Nåja vi hittade nyckeln och så även den gröna pulkan ( jag tror att den från början är lillebrors...) Redan här är Isabelle skeptisk. När jag, efter mycket om och men, får barnet att sitta i pulkan hinner vi så här långt innan hon storgråter och kastar sig ur pulkan och landar med näsan i snön. Slutsats... projekt pulka gick såååå däääär !!

-en underbar dag-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha-ha-ha, vad härligt med lite utelek! Men har du inte "fejkat" lite med bilderna? Barnet har ju inte samma mössa på sig ute som inne när hon är påklädd...?

Anonym sa...

Uppmärksamt må jag säga !!! Att knyta under hakan va inte så populärt när det var dax... Och jag var genomsvett så jag gav mig helt utan fight !

Anonym sa...

Kolla detta. Något för Belli kanske? http://www.unikdekor.se/visa_produkt.asp?id=878&t=Nalle+Puh+%2850+st+dekaler%21%29

.....känd som Frida....... sa...

Man tackar för tipset !!