1 april 2009

Dagis Dag 3

Idag hade vi det inte lika bra på dagis som igår... inte ens i närheten faktiskt. Fy vad detta är jobbigt, mellan 10 och 12 satt jag i personalrummet och "pysslade", jätte lätt och inspirerande när Belli till och från skrek så rutorna skallrade ( kanske en mindre överdrift här oxå...) ja jösses och sen var det ju det här med maten.... Dagiset äter "smartmat" och det betyder ekologisk närproducerad mat vilket i sig är jättebra, men... dagen till ära serverades det Bulgur och fiskgratäng. Ärligt talat är det mat för en ettåring ?? Ingen av fröknarna verkade tycka det var någon hit heller. Isabelle bara spottade och fräste... -Imorgon går det nog bättre !! Sa en fröken hoppfullt innan vi gick... -Det gör det säkert !! sa jag och tänkte något helt annat. Suuuuck...
Imorgon ska hon vara ensam från kl 9 och både äta och sova där... Detta är en av de värsta nervpärser jag upplevt.
DESSUTOM säger hennes blick nu...
- MAMMA !!! LÄMNA MIG ALDRIG IGEN...

Detta kan naturligtvis vara en illusion som bara mitt mammahjärta ser.... Usch och fy !!

-vi tar med oss den gyllene regeln-

2 kommentarer:

Sandra sa...

Stackars mamma o barn!
Jag vet hur det känns o är... inget kul alls!
Men det är väl ingen tröst, eller!
Min mor sa till mig:
Men Sandra, se på alla de andra barnen, verkar dom inte trivas o se glada ut, det kommer ditt barn oxå göra!
Det hade hon rätt i!

.....känd som Frida....... sa...

Din mor är mycket klok ko... jag menar mor :) !!