17 maj 2009

Fantastisk dag på alla sätt !!

Idag har varit en underbar dag !!! Jag och dottern har påtat i trädgården och tro det eller ej men ibland tycker jag faktiskt om min trädgård även fast den är totalt kaotisk.... Jag insåg rätt så snabbt att de 6 säckar med jord som jag köpte igår VERKLIGEN INTE kommer att räcka så jag tog med mig barnet och for mot staden.... Varför ?, kanske den som känner mig undrar... jag bor ju granne med en av stans största handelsträdgårdar ?? Jo jag vet men de är ju svindyra där åandra sidan... Iallafall så åkte jag till Bauhaus och insåg att 5 säckar kostade 89 :- självklart så slog snåltarmen till... jag köpte ju faktisk 6 säckar på blomsterlandet igår för 99... in med barnet i bilen igen och ner till blomsterlandet. Tyvärr så visade det sig att de hade kampanj på jord igår där av det låga priset, idag 5 säckar för 100.
Så här i efterhand så skakar jag bara på huvudet åt det hela.... varför åkte jag inte nästgårds och handlade ??? Det hade blivit billigare och gått mycket mycket snabbare. Jag kanske ska tillägga att det slutade med att jag köpte de förbaskade säckarna på K-rauta !!
Kort kommer imorgon !

-och hon påtar i sin trädgård-

Inga kommentarer: