29 maj 2009

Hon chockar mig !!


Ofta glömmer jag bort att Isabelle är en liten människa med en tänkande hjärna. Man tror att dom inte fattar men de gör dom... Nyss så visade min dotter att hon inte alls är en vandrande gurka som bara säger mmmmaaaammmaaa hela tiden. Vi ligger i soffan och myser, Isabelle pekar på soffan och sen på sitt huvud. Jag frågar om hon vill ha en kudde och hon nickar till svar. Jag säger;

- Kan du hämta din kudde ??

- Aaahh !! Säger Isabelle och ler, sen går hon in till sovrummet och jag hör henne stöka där inne ( kudden ligger längst in i hennes säng under täcket och giraffen...) och snart står hon framför mig med kudden i handen !!

Likaså när vi dukar...

Jag plockar fram grejjor och ställer de på golvet brevid kylskåpet, Isabelle tar plikttroget en sak i taget och placerar den på bordet (när "matsakerna" är slut så hamnar allt möjligt på bordet, leksaker burkar skor kläder...) hon är super nöjd när hon hjälper till !!

Min tjej är så super duktig och varje dag ger en ny lektion, livet är fantastiskt !!
-och hon påtar i sin trädgård-

Inga kommentarer: