20 maj 2009

Mina land !

Jo, som jag berättade i helgen så har jag fixat med min trädgård liiiite... Så här såg det alltså ut från början, detta är en jätteliten del av mitt oändliga kaos till trädgård men någonstans ska man ju börja....detta grönområde är alltså placerat mellar en krusbärsbuske och tre vinbärsbuskar. Temat för åretsplanteringar är alltså "namnam i magen" ! Jag planterade två blåbärsbuskar som inte såg mycket ut för världen...
sen till själva landen... jag har målat vanliga pallbockar som fungerar så klockrent till land... i den ena har jag plantert jordgubbsplantor....
i den andra har jag planterat morrötter och sallad....
I den stora krukan har jag planterat körsbärstomater och det är ungefär där som det ätbara slutar ! Sen var jag bara tvungen att plantera en dahlia eftersom jag älskar dom och även "husarknappar" är en favvo !
Även "gung-gung" fick vara med på ett kort....
De stora ormbunkarna som skymtas på kortet här över säljs hos alla välsorterade trädgårdshandlare för en skaplig slant, jag har hela trädgården full... moooooahaaaahah nån som vill ha ?? Kom och gräv... jag har en jättebra spade !! I motsats till min trädgårdskorg....
-och hon påtar i sin trädgård-

Inga kommentarer: