23 juni 2009

Misslyckanden föder ideér !!

Idag vill jag höja ett varningens finger till alla er där ute som försöker odla jordgubbar... Jag har försökt och nu har jag gett upp... De förbannade jordgubbsplantorna åkte igår upp ur jorden med besked !! Min vision om min jordgubbsskörd var långt ifrån verkligheten... Det är inte bara att köpa plantor och sen vänta på att de ska börja leverera. Visst, jag har stora jordgubbar som har potential till att bli en riktig smakupplevelse men..... när de har börjat växa så har de en tendens till att lägga sig på jorden, och inom ett dygn har den börjat mögla.... Det ska halmas och det ska puffas, och det ska bindas och det ska kontrolleras. Näe... skit-jordgubbar säger jag... 40 kronor asken är väl värda pengar !!
Men jag är inte den som är den... ett misslyckat projekt blir snart ett nytt...

Hääääär ska odlas ............................

GURKOR !!!!!

:)

Vidare så slängde jag faktiskt inte alla jordgubbsplantor utan fick en snilleblixt, bild på detta kommer senare !

Inga kommentarer: