11 juli 2009

Det blir sällan som man tänkt sig...

.... nästan aldrig faktiskt...

Vid lunch igår (fredag) så slog mig tanken att vi borde fira att vi skulle få semester. Bäsing blev inkvarterad hos mormor och morfar och sen var tanken att jag och D skulle anlända "Trädgår´n" runt åtta, för er som läst mitt förra inlägg så vet ni att jag hade det lite körigt på arbetet igår.... Med snabba stessade kliv älgade jag mot parkeringen klockan 17.50... liiiite senare än planerat eftersom jag slutar 15.15 vanligtvis. Väl hemma möts jag av D, han är nyduchad, vilket är bra eftersom vi befinner oss i aningen tidspressad situation, dessvärre ligger han med datorn på magen och ser inte allt ut att vara på partyhumör, suuuuck.... Jag kastar mig in i duschen fortfarande i tron om att vi ska ut och svänga våra lurviga ! När jag kommer ut är karln helt off, och har dessutom lagt sig i sängen.... Själv är jag trött, hungrig och ungefär här så byts mitt partyhumör till ett helt annat humör.
Det blev inget kalas den kvällen.
Mannen i huset bjöd på mat dock, capriccosa, och sen hyrde vi en film, en film som jag förövrigt såg imorse eftersom jag inte ens minns att filmen började innan jag sov. Apropå att sova så sov jag nästan 12 timmar i natt, från 20.50 - 8.20, det är ju oxå ett sätt att fira semestern på !!!

2 kommentarer:

..Elin alltså... sa...

Kankse inte mycket firande att hänga i julgran, men oohh va skönt det är att FÅ sova ibland!

.....känd som Frida....... sa...

Jopp, sant !!