17 juli 2009

Inlägg med fördomar

Det finns vissa stunder som man önskar att man bode i ett liiiitet litet minihus...
anledningen : måla måla måla. Just nu är det grått och inom kort är det gult ( förhoppningsvis inom kort...) !!

Annars har jag och barnet softat på stranden idag. Jisses vilka människor jag har studerat från beachen, en kvinna hade bland de längsta bröst jag någonsin sett jag skojar inte... jag kunde knappt släppa dem med blicken !! En familj bestående av mamma, pappa och 4 söner parkerade sina filtar, handdukar, kylväskor, badringar, påsar, väskor, stolar, grillar (?) och dylikt precis bredvid mig och sen startade de ett herrans liv. En pappa berättade högt och tydligt för sin ca 3 årige pojke att han minsann inte skulle bada för det var alldeles för kallt plus att han inte hade några badbyxor med sig, pojken såg jätteledsen ut sen blev de osams och sen åkte dom hem man undrar ju vad pappan hade tänkt att de skulle göra på badstranden ?? Värst av allt var en mamma och en pappa som härjade massor med sina två barn, om allt... Usch och fy vad sånt är jobbit att se. Jag funderade ett tag på om jag skulle rusa fram till familjen, knycka barnen, knöla ner dem brevid Belli i vagnen och sen springa det fortaste jag kunde.... Jag lät bli !!

Förövrigt så slog Belli mig igår så att jag började gråta... inte bara "snyftgråt" utan gråt med allt vad det innebär... den förbaskade lilla sötnosen slog mig mitt på fotknölen
- MED DURKSLAGET....
JAg tjöt och hon garvade... suuuuuck.....

Inga kommentarer: