1 september 2009

Jaaa, ett inlägg.....

Kl är nu ca 19 och min dotter har redan sovit i en timme.... kan bli en spännande natt... Hon verkar lixom inte kunna somna vid normal tid som normala barn utan antingen alldeles för sent eller som nu, redan kl 6 utan varken middag eller kvällsmat i magen.
Igår så bestämde jag och mamma att vi skulle åka till ullared en vanlig sketen måndag i oktober, och just därför så skrev jag ut en ledighetsansökan på jobbet i morse. En ledighetsansökan är enligt mig det mest onödiga man kan använda sig av på ett mindre företag, jag menar, är det inte bara gå in till chefen och säga att man ska va ledig då och då ?? Näe inte hos oss... det ska skrivas blanketter om både det ena och det andra... Iallafall så förundras jag över denna blankett. Längst upp skriver man naturligtvis sitt namn och dagens datum för att sedan fylla i när man ska vara ledig följt av hur många dagar och även hur många timmar som inkluderas. Sen ska man skriva ANLEDNING TILL ANSÖKT LEDIGHET...... Varför ?? Kommer mitt skrivna svar på denna fråga att påverka om jag får min ledighet beviljad eller är detta bara ren nyfikenhet av chefen ?? Och vad isåfall borde jag skriva för att chansen ska bli störst att jag får ledigt ?? Jag var inne på att jag skulle skriva militär tjänstgöring först bara för att väcka lite nyfikenhet, men efter moget övervägande skrev jag , - kortare sensuell kärleksresa.... Den kan han faan inte neka, och antagligen kommer han inte våga fråga nått om det heller.... Jag återkommer i ärendet !

1 kommentar:

ML sa...

DU e för skön.....

/ML