11 december 2009

Fredagskväll...

och jag har överlevt en helt vecka av arbete... jaja, det kanske låter konstigt men det var faktiskt i december -07 som jag började min föräldraledighet och har sedan succesivt lixom tränat mig upp till mina dagliga 75% ! Nu jobbar jag alltså VARJE dag och jag går upp kl 06.12 VARJE dag ( ehhh... almost...) och det är trots allt både fördelar och nackdelar. Nackdelarna är ju naturligtvis att jag måste jobba fredagar oxå plus att det blir aningen körigt på morgonen innan jag och barnet anländer dagis men den klara fördelen är ju att jag får mer gjort på mitt jobb och jag känner mig mindre stressad just av denna anledning. En annan klar fördel är mina helt underbara föräldrar som ser till att deras barnbarn sällan är på dagis en hel vecka i sträck, idag tillexempel har Isabelle varit hos morfar (mormor jobbade) och Isabelle har sin morfar i järngrepp hon kan verkligen peka med hela handen den flickan....
Nu är kl 22:11 och jag undrar om Idol är avgjort ?? Detta speglar kanske mitt totala ointresse för detta program, förövrigt så är D inne i en riktig "tvspels-sänka" så man får inte titta på tv iallafall...

Inga kommentarer: