16 december 2009

Snö = Halka...

Varje år fascineras jag över att första halkan alltid kommer som en surprice för vissa människa det krockas och körs i diket och jag hävdar starkt att man måste anpassa hastigheten efter väglaget, men idag har jag förstått att inte alla tycker som jag....
Jag säger :
" -Det är inte så förbannat konstigt att folk kör ihjäl sig när de inte verkar bry sig om halkan utan kör som om det var sommarväglag och vi krakar som föröker ta oss till jobbet i maklig takt blir omkörda i 110 !! Skyll er själva !!"
Min kära sambo säger :
"- De som tror att det är hastigheten det hänger på borde ta bussen till jobbet det är ju dom som är den värsta faran på vägen inte halkan, som imorse tillexempel, vissa körde 50, idioter..."

Vi är sååå olika du och jag älskling... jag är närmare 50 och du närmare....12 ??!! But still... I love you !!

2 kommentarer:

Classe sa...

Här håller jag med din sambo, jag kommer nästan sent till jobbet för alla dessa väglusar. Står det 100 på skylten är det 100 o inte 65.

frida sa...

Hörrö.. det kan bli så att du inte kommer till jobbet ALLS då !!