9 augusti 2010

Välkommen hem Bertil !!

Igår inventerade jag lite i det så kallade "förrådet". Förrådet håller inte riktigt den standard som man kan önska när det gäller restuarering av gamla prylar men ändå... Jag hittade en kartong som innehöll mina dockor och mina "my little ponys"och mina bokmärken ! Det är med sorg i hjärtat som jag kan meddela att Alicia är död, likaså Skrållan.... Alicia var helt uppäten av råttor / möss och Skrållan hade visst använts som toalett. Jätte sorgligt tycker jag och Belli. Men min Bertil hade klarat sig fin fint, typiskt karlar på sätt och vis... Belli och Bertil badade tillsammans igår kväll för att få Bertil att sluta att lukta så mycket fukt. Jaa gamla Bertil, han är lika fin som när jag fick honom, han lyckades verkligen sätta mitt mammahjärta i brand !! Efter badet igår var vi uppe på vinden och letade upp lite bebiskläder i stl 45 som han fick ta på sig. Tänk att min "riktiga" bebis har varit såååå liten, märklish...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan man inte få se en bild på Bertil vettja?