30 januari 2008

Joo du pappa....

Har återigen gett mig in i bakar-svängen ! Då jag aldrig kan lära mig att titta i skåpen INNAN jag börjar, så blev det även denna gång lite tokigt.... När jag stod med tredubbel (!!) färdig sats blåbärsmuffins så inser jag att jag inte har tillräckligt med formar.... Suuuck.... Man tar vad man har och nu finns det sockerkakor med blåbärssmak i frysen !! Konsigt att det aldrig blir riktigt som man tänkt sig... Men det blev i alla fall 15 muffins, riktigt goda blev de oxå, nått jag konstaterat efter att jag provsmakat tre....!
Sen skulle jag baka bullar (eftersom pappa älskar bullar och tänkte lura hit honom nån dag), MEN.... när alla ingredienser var framplockade och köket fullt av bunkar, skedar och mått insåg jag att jästen gick ut i förrgår.... suuuck jag vet att jag har skjutit upp mitt bullbak hela veckan....
Ledsen pappa, jag är ett klantarsle.... :)

-It´s only rock & roll-

Inga kommentarer: