29 januari 2008

Nytt motto !

När man har saker att göra, så vill man inget hellre än att bara vara hemma, men när man inte har nått att göra så går man ihjäl av ren tristess...
Idag är en grå dag, tog min dagliga promenad nyss men konstaterade att det var storm ute, jag svor åt vädergudarna och gick hem...
Tog ett litet varv på tomten oxå, oh my god, säger jag bara.... Borde verkligen inte ha struntat i den där höststädningen innan vintern.... Mina tomatplantor står kvar ute och tro det eller ej men tomaterna hänger kvar, ser dock inte så "tasty" ut längre, samma sak gäller ALLA krukor, lådor och korgar med innehåll... Någon som tror att min änglatrumpet kommer klara sig ?? Den står nämligen oxå kvar ute fortfarande och ser inte så glad ut...
Men men, nu är det i alla fall försent att försöka rädda växtkrakarna !
Mitt nya motto har därför nu blivit :
Släng skiten och köp nytt !!
(Ett motto som min älskade D inte delar med mig, men vi väljer helt olika saker att lägga våra pengar på han och jag !)

-kom hit och konspirera ikväll-

Inga kommentarer: