21 januari 2008

Snälla gud....

Om jag säger så här;
alla vet ju att man INTE bör berätta för sin bil att det snart är dax för besiktning då vet man ju vad som händer ! Min gamla golf tillexempel, gick som en klocka 11 månader om året, behöver jag säga mer.....
Men vad jag vill säga är att jag har kommit till en insikt; berätta ALDRIG för ditt hus att det snart ska rivas.... Det misstaget har vi gjort och nu börjar huset att göra nån form av uppror, det började för två månader sen när *denförbannadejävla* tvättmaskinen gick sönder, eller halvsönder kan man säga, jag kan ju fortfarande använda den fast det går inte att centrifugera tvätten, jiiiipiiii.....
Och igår efter en lagom skön dusch konstaterade D att vi inte hade något varmvatten, varmvattenberedaren hade fuckat ur.... D var nere i källaren och trollade med knäna och idag finns det åter varmvatten, problemet var tydligen några sladdar eller nått...
Vad har jag nu lärt mig av detta ?? Joo jag pratar ömt och snällt med min bil, mitt hus och faktiskt ALLA mina prylar ! Samtidigt, när ingen ser knäpper jag mina händer och ber en stilla bön för att det inte ska hända något mer nu....

-Jolly Roger fladdrar-

Inga kommentarer: