13 februari 2008

Återkopplingen..

Joodå, som jag trodde, VÅR i luften !!!
Har tillbringat några timmar i trädgården idag, jag tog fram spaden och grävde lite men konstaterade rätt så fort att min kropp har befunnit sig högre upp på den vältränade formtoppen än den för tillfället gör så jag gillade läget och spatserade runt och sparkade löv istället... och njöt !!! Jag har svurit över den många många gånger och kommer antagligen att göra det fler gånger men faan vad det är lyxigt med så stor tomt. Jag konstaterade oxå att det faktum att solen står väldigt lågt tillsammans med mina väääldigt höga granar inte är någon bra kombo, men potentialen till solbränna är ju ändå försvinnande liten så vem bryr sig ??
Jag hittade iallafall lite vårtecken på tomten...

Detta kan se aningen oidentifierbart ut men tro det eller ej, det är knoppar på syrénhäcken....
....och här kommer tulpanerna, de är underbart gräddvita när de blommar....
....stora stånd av snödroppar pryder gräsmattan både här och där....
....våra fiskar börjar vakna upp ur sin dvala !!
Jag skänker även en tanke till några speciella stackars arbetare där ute, hejåhå jobba på....

Inga kommentarer: