11 augusti 2008

Rajraj i tvättstugan...

Här händer det konstiga saker i tvättstugan, det hela började igår, när Isabelle sov sin middags-lur så skulle jag passa på att hänga en maskin, här börjar mina problem.... luckan är låst.... skit oxå tänkte jag och började misstänka att jag hade stängt av maskinen innan den var klar. Jag väntade en timme men luckan hade fortfarande inte öppnat sig, min enda lösning på problemet var att köra tvätten igen och denna gång INTE stänga av innan programmet var slut. Sagt och gjort, ytterligare två timmars väntan.... Men tror ni luckj****n öppnades nu då ??? Suuuck....
Felsökningskapitlet i instruktionsboken gav inte direkt någon vägledning i problemet.
-Pappa, nått har hänt med tvättmaskinen....
Händig karl som han är var han snart nere i källaren och försökte ta sig in i maskinen, utan någe bra resultat tyvärr.... Däremot fick han upp den lilla luckan till filtret nere i hörnet på maskinen och kunde konstater att där inne låg inte problemet (?).
Min tvätt fick helt enkelt sova kvar i trumman i väntan på någon reparatör från whirlpool. Imorse surfade jag runt lite på nätet för att få några tips på lucköppning av tvättmaskin... jag skickade ner mamma till tvättmaskinen för att kolla modell- och typbetäckning, efter 3 sekunder kommer hon upp och säger att hon har öppnat maskinen.... hur... jo hon "bara" öppnade.... Men vad bra äntligen fick jag ut min vältvättade tvätt och kunde hänga den samtidigt som jag spanade på den gigantiska rosa högen tvätt som låg och väntade på att tvättas, in med högen och igång ! Det var nu jag verkligen började hålla mina tummar för att luckan inte skulle börja jävlas med mig igen så när jag hörde att maskinen var klar, bad jag en mindre bön och berättade oxå för gud vad jag skulle göra med maskinen om den hade låst in alla mina rosa kläder...
Luckan var mitt minsta problem....
Allt vatten på golvet var mitt större problem.... suuuck.... "tvättmaskinsmekanikern" hade inte fått dit filtret innanför den lilla luckan korrekt.... vad skulle han in där och göra ?????
Det possitiva i detta är att det inte är något fel på maskinen och ingen ny behöver inhandlas. Mycket bra tyckte jag eftersom det var dax att tvätta Isabelles fårskinn. Vad lärde jag mig av det ???
Jo att fårskinn suger åt sig jättemycket vatten och blir alldeles för tungt för att maskinen ska orka centrifugera det och jag antar att det är anledningen till att det står "handtvätt" på baksidan, men tro det eller ej, inte ens det tog död på tvättmaskinen den maskinen är inte ett måndags ex det är helt klart....

-är det en ynnest eller förbannelse-

Inga kommentarer: