10 september 2008

Mmmmammmma !!!! :)

Som småbarnsförälder så lär man sig att glädjas åt det lilla i livet, som att hinna dricka kaffet medans det är varmt eller de gånger man faktiskt kommer ihåg att borsta håret innan man går ut, eller att bajsa utan att ha en bäbis som stirrar på än med stooora ögon ! Idag fick jag känna av en annan glädje, en av de största lyckokänslorna som en mamma kan vara med om misstänker jag; Isabelle sa "mamma" !! Man blir så lycklig i magen ! Och med denna händelse så började ett fruktansvärt tjatande här hemma, inte på Isabelle dock, pappa och mormor kryper efter bebisen på golvet och gestikulerar... paaaapppaaa..... mmmoooormmmoor. Isabelle ler och säger; mmmmammmma !!!
Imorse plockade jag bort en fästing på Isabelle, fasen vad äckligt.... Man undrar ju lite hur hon har fått den ? Är hon ute och rullar i gräset om nätterna när jag sover ??

Imorgon-tordag-möbeljakt-äntligen !!

-i ett hus här strax breve-

2 kommentarer:

Sandra sa...

Grattis Morsan!!
Visst e de en härlig känsla!!!!
Jag säger bara lycka till med möbelinköpen, skulle vilja komma på inflyttningsfest snart.....
I dag, sista dagen på något gammalt, på måndag första dagen på något nytt..... konstigt....

.....känd som Frida....... sa...

Ni behöver lite förändring "där nere" ni sitter ju mest och hänger...

Det där med inflyttningsfest -
den som väntar på något gott....