24 oktober 2008

Sjuk..

Den som myntande yttryket

-ungar är alltid sjuka-

visste antagligen inte hur rätt den hade...

Inatt har jag suttit med en totalsnorig kamin liggandes på bröstet. Hon har bara gråtit och yrrat mammammamma pappapappapappa, suuuuck... Hon äter inte, hon dricker inte och sover inte.... i detta nu ligger hon på morfars arm och traskar runt runt runt i huset ! Själv har jag huvudvärk, för lite blod i hjärnan pga allt sittande eller sömnbrist antar jag. Men vi kämpar på !

Jag kan meddela att jag köpte min TREDJE julklapp igår så nu är det dax att börja bli imponerade för vanligtvis brukar jag masa mig iväg till julhandeln i mitten på december och panikhandla men inte år...!!

Igår beställde jag matsalsmöbler oxå.... .... indiskt träslag som heter sheesam, ME LOVE !!

Jag vet att min bild-rundvandring i vårt hus började bra och intensivt med Isabelles rum och badrummet för att sedan totalt dö ut... jag ska bättra mig, nästa rum på tur är köket så håll till godo ! Förövrigt kan jag säga att framskridandet av vardagsrummet har tagit en mindre vändning åt fel håll, nämligen bakåt.... Vi tror vi har ångrat oss om den ena fondväggen, den sitter tyvärr redan så det är bara att börja riva bort.... jag använder lillebrors yttryck, bryt ihop och kom igen....

-är det nån hemma-

3 kommentarer:

Tant Lisa sa...

Isabelle tycker nog det är skönt att ha Morfar hemma på fredagar.
Så Mamma kan fara runt i affärerna.
Eller hur?

Anonym sa...

Japp !! Det är ömsesidigt dem emellan...!!

Tant Lisa sa...

Jag har nog förstått det!!!!!!!!