28 oktober 2008

Tyskan på sängavdelningen...

Igår fyllde vi släpkärran till bredden, och jag kan inte beskriva med ord hur nöjd jag blev !!
Kl kvart i fem igår kväll var bebisen mätt nybytt påklädd och fixad, hennes pappa var ungefär detsamma, förutom nybytt såklart.... kärran var påkopplad och familjen satt i bilen och D säger:
- Vad är det egentligen vi ska köpa ???
Suuuck och jösses....!!!
Jag valde att ignorera den frågan....

Men alltså vad är det med karlar och ikea ?? Det stånkas och stönas. pustas och frustas.... Men jag vek mig inte, mina öron sållade bort dumma kommentarer och sura påståenden, JAG var iallafall jättelycklig över att äntligen köpa de möbler som jag sålänge bara spanat på på nätet !! Vi började på sängavdelningen, vi bestämde oss ganska snabbt för två svaneholm (tror jag de hette, de kan ha hetat duveholm oxå, eller svanedal...jaa eller nått annat) madrasser och en tjock bred bäddmadrass. D bestämde direkt att han ville ha en fast säng, dvs den hårdaste av de hårda, själv var jag skeptisk jag var mer inne på en medelmjuk.

fortsättning följer.... ska bara lägga dottern....
1½ h senare...

Jo alltstå jag ville ha medelmjuksäng men D lyckades övertala mig till en hård med argumentet att en säng blir mjukare och mjukare och därför bör man ha en hård från början för att på det sättet kunna få maximal användning av den... Sagt och gjort.... vi skulle ha TVÅ fasta sängar, detta var innan vi visste att lill-hitler jobbade på ikea... Kvinnan på andra sidan disken synade mig från topp till tå och frågade om jag skulle ge bort sängarna i julklapp till någon tjockis ?? Näe sa jag, jag ska ha dom själv ! Hon vägrade att sälja en hård säng till mig, till D var det ok eftersom han var man, men till dig, sa hon och spände ögonen i mig, är det en omöjlighet !
Vi kom därifrån med EN fast och EN medelmjuk säng, och om någon hädanefter hör D prata om "tyskan på sängavdelningen" då vet ni....
Sedan följde garderobsavdelningen och barnmöbelavdelningen sen var det fullt i kärran.

På eftermiddagen ska jag dit och städa och skruva möbler, kanske jag bjuder på några bilder ikväll eller imorgon !

-är det nån hemma-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är en bra fråga vad det är med karlar coh Ikea, min gillar att åka ditt och äta korv och kolla fyndhörnan annars ska han stressa sig igenom det!

.....känd som Frida....... sa...

Jo du, det är ett märkligt fenomen... Jag håller med din karl om att det är goda korvar på Ikea, synd bara att man sällan HINNER handla några !!