1 oktober 2008

VÅRT HUS !!

Så här ser alltså huset ut som vi har byggt ! Jag skulle önska att detta också var min tomt men så är icke fallet... bilden har jag tagit från Eksjöhus hemsida. Nästa år ska huset målas gult men just nu är det bara grundmålat och ser faktiskt exakt ut så här !


Så här ser planlösningen ut orginal, fast vi har ändrat lite... Vi har tagit bort det ena sovrummet och på det sättet fått ett mega vardagsrum, i det andra sovrummet (uppe i högra hörnet) har vi flyttat väggen lite ut mot vardagsrummet så att sovrummet blev aningen större, det här är mitt och D´s sovrum här inne har vi också valt till ett fönster på den väggen som saknar fönster. I tvättstugan så har vi skiftat dörr och fönster, mest för att det är snyggare att ha groventren på sidan av huset. Isabelle ska bo i det sovrum som är vid entrén. Eftersom huset är 1 1/2 plans hus så finns det alltså en våning uppepå denna men den har vi valt att inreda vid senare tillfälle så den kommer att fungera som förråd tills dess !
Idag har jag varit och tagit lite kort men dom får ni se imorgon !

-törs du lägga kinden i min hand-

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jag vill oxå ha ett sånt!!!
Men det får inte plats på min trädgård, om inte grannarna vill en liten del var på sin mark.... eh!?!? Varför inte, mysigt eller!

Anonym sa...

Vilket fint hus!

.....känd som Frida....... sa...

Tack tack !!!
Sandra, du har visst plats, det handlar om vilja....

Sandra sa...

De har Du rätt i!, Tack för tipset!