28 januari 2009

duex points [döö poaa]

Idag har jag friskhetsförklarat dottern !!
Imorse stod det bilbesiktning på schemat det är ju alltid kul...not ! Jag var bokad 9.30 och kl 9.15 infann jag mig på bilprovningens parkering. Jag anmälde mig och satte mig i bilen och väntade, jag plus 14 (!!?) bilar till väntade... Det märkliga var att genom lokalens jättestora fönster syntes inte en själ. 9.28 var det fortfarande folktomt i lokalen men desto mer folk utanför, och det var ungefär här jag började fundera på om det jobbade spöken på vår nybyggda bilbesiktning ?? Nu misstänker jag att de har rast mellan 9 och halv 10 för vid 9.32 släpade sig två gubbar ut och kallade in en golf, och vid 9.38 gick "inkallningstavlan" varm och snart var det min tur !! Jag och Belli hängde vid kaffeautomaten med de andra karlarna tills det var dax att få resultatet...
....2 poäng !!
Varför har jag en ihopkärvad avtagbar dragkrok på min bil ?? Jag återkommer om det efter samtal med hushållets bilansvarige...

Sen for vi vidare till bvc, jag ringde innan och berätta om sjukdomshistoriken men vi var välkomna iallafall, det konstaterades att viktkurvan fortfarade pekar neråt men förövrigt verkar jag ha ett mycket "välutvecklat" barn... Detta visste jag ju redan !!

-skjut mig med din lyckopil-

1 kommentar:

Anonym sa...

ha-ha-ha vilket underbart inlägg!! skyll allt på din karl för det är samma sak här, han ansvrara för bilen och skulle det strula på besiktningen då blir det inte nådigt.....
gillar din blogg starkt och följer den varje dag!!