27 januari 2009

Me - Alive !


Joodå, jag lever än och så gör även dottern ! Jag hoppas att det är på bättringsväg nu ! Jag har ännu inte fått kräksjukan, iallafall inte den riktiga kräksjukan... Den falska har jag haft ett par dagar nu, den som inkluderar illamående, magont, sömnproblem,"kryp i kroppen" och panikångest. Dottern däremot har haft den riktiga kräksjukan sen igår natt (med besked!!) men hade dock den senaste tömningen inatt vid 00.30 och har sen dess faktiskt fått behålla både banan och vatten, mycket gott tecken !

Jag vill oxå passa på att be om ursäkt för mina senaste inlägg som bara har handlat om kräks och min fruktasvärda ångest när det gäller just kräks... Tyvärr så har de inte blivit bättre av denna erfarenhet utan jag känner fortfarande att jag har en sjuklig fobi för ämnet och tyvärr så har jag alltså fortfarande problem med att ta hand om kräkset även fast det kommer från min älskade söta jättefina lilla dotter... Jösses detta är verkligen ett problem ! Ja ja, det som inte dödar, det härdare...

Nu sover iallafall Bellis och det är bra för då får jag äntligen lite tid för att städa upp här, allt har blivit eftersatt de senaste dagarna, varför har man alltid så många måsten...??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att hon mår bättre! Det måste vara fruktansvärt att vara kräksjuk när man är så liten och inte förstår vad som händer. Här hemma har vi också sjukstuga, men inget kräks, bara snoriga näsor och ömma halsar. Jonte, jag och Lina snorar och snörvlar. Marcus är inte så snorig, men han var på sjukhuset för en testikeloperation igår, så det är nog han som mår sämst i alla fall...

..Elin alltså... sa...

Usch och fy sör denna vidriga sjuka säger ja bara! Och jag förstår helt och hållet din ångest :) Jag är inte heller nåt fan av kräks som du ju vet...Har mått illa sen i torsdags....och kommer säkert göra ett bra tag till. HU!!!

Hoppas hon blir bättre snart och att ni klarar er från skiten!

.....känd som Frida....... sa...

SARA: Nämen det låter inget bra, hoppas att han repar sig !! Ni andra oxå för den delen !!

Anonym sa...

Det är ingen fara med Macke. Han är nästan återställd nu. det är vi alla, utom Jonte som ligger däckad.