5 mars 2009

Why why why

Min dotter har fått en ny favvo.... NYPONSOPPA !!
Blää säger mamma, nammnamm säger barnet. Detta har varit skitbra, vi har de senaste dagarna använt detta som ett substitut till den välling som hon totalvägrat i hela sitt liv. Vi kan nu på kvällen sitta i soffan och mys-snutta på en hel flaska med nyponsoppa, gott, lite mättande och avslappnande !
Men imorse när vi åt frukost gjorde jag generalfelet... Jag läste på förpackningen.... Varför läste jag på förpackningen ???? Förbannelse !!
9,2 % socker och 9 % nypon..... Resten är oidentifierad smörja !
Nammnamm !!!

-en underbar dag-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket skit.... inget är vad det verkar... mer socker än nypon i nyponsoppa, det är ju helt crazy! Det var bättre förr, när vi var små.... då kunde man äta nyponsoppa med gott samvete för det var innan forskarrönen basunerade ut fakta om det FARLIGA sockret---

Anonym sa...

Jag tror ekströms har en nyponsoppa som är sockerfri lr iaf lättsockrad.....

Ha det bra

Anonym sa...

Som sagt, inget är vad det verkar... jag ska kolla upp ekströms, tack för tipset !! Risken är väl att den lättsockrade ratas nu... vi får väl se !!