24 april 2009

Klädproblemet !!

Idag har varit en konstig dag... Jag offrade min lediga dag och gick in och "akut"jobba men tydligen så fanns inget akutjobb att utföra.... märklich.... iallafall så tog jag och Sassa bilen till "Skeppa" för att kvittera ut lite arbetskläder, det var inte det lättaste kan jag säga. Sandra frågade först om de hade några barnstorlekar ?? Säljaren tittade på oss med en konstig blick... Okej, Nej alltså..!!! Vi högg ett par 34:or och ett par 36:or. Midjan på de där brallorna, säljaren nickade åt Sandras 34:a, är ju så här smal, sa han samtidigt som han visade med händerna att midjan var lika stor som en apelsin....
Man har ju hört att en skönhet klär i allt, eehhh nja, den som stifftade det uttrycket har inte provat ett par riktiga blåkläder-byxor.... Jag kan inte ens beskriva hur ett kvinnoarsle ser ut i dom... bedrövligt...
Joo då, vi skulle ha några t-tröjor oxå men kunde inte bestämma vilken färg vi skulle ta.... Jag undrar om D har dessa problem när han hämtar ut sina jobbkläder....NOT !!!

Imorgon ska jag på möhippa, det blir en heldag med aktiviteter av olika slag och kommer avslutas på det nya fenomenet "das boat" har ingen aning om hur det stavas och faktiskt inte hur det uttalas heller, faktum är att jag inte ens vet vart det ligger... Förvirrat...!!!

-nära havet vill jag bo-

2 kommentarer:

..Elin alltså... sa...

Men Frida...das boot (eller hur fan det stavas) är Saga Lejon, du vet båten som ligger i hamnen.... Det är en kille som hyr den ibland och har "disco". Ha så kul på möhippan!

MK sa...

Få se en bild med de omskrivna arbetsbrallorna på!