23 april 2009

Om korvar och så....

Andra veckan på jobbet och ALLt är som vanligt... jag jobbar mer än jag borde... som vanligt !!! No change där alltså...
Idag är det alltså torsdag och det borde betyda att jag är ledig i morgon...not.... mormor och morfar är barnvakt medan jag jobbar heldag.
Min dotter lär sig sakta men säkert att gilla läget på dagis jag ljuger ju om jag säger att hon älskar stället men hon är inte lika ledsen längre och det tackar vi för !!!
Efter dagis idag så tog vi en lång skön promenad mest för att det var soligt och skönt men även lite för att jag har tvingat mig själv att gå 15 000 steg OM DAGEN !! Min kropp må vara smal men den är slapp...jävlig slapp....och nu ska vi se ( nu lutar jag mig ner för att kolla dagens resultat.......) 15 573 steg bra bra !!
När jag skulle till och börja med maten förrut så insåg jag att jag hade missat att ta fram korv ur frysen, ,det var ju ett jäkla dilemma... vi som skulle äta grillad korv... jag orkade inte vänta på att de skulle tina så jag tog helt enkelt hela det frusna korvpaketet och la i en stoooor kastrull och kokade alla korvarna. thihihi... jisses vilken matlåda det blev av det, tror ni jag behöver någon pasta till....???


........................

Vidare så har min dotter haft tvättstugan idag... nja jag vet inte... kanske hon skulle lägga sin tid på annat det skulle iallafall jag uppskatta...

-nära havet vill jag bo-

1 kommentar:

MK sa...

Fredag fredag fredag!