27 maj 2009

God dag Yxskaft....

Många många mååååånga förändringar kommer med rollen som mamma, många bra förändringar men tyvärr oxå många "mindre bra" ! Innan jag fick barn skulle jag vilja påstå att jag var driftig, ansvarsfull, noggran och fokuserad bla bla bla allt sånt.... ni kanske förstår vart jag är på väg med detta inlägg.... Idag som förälder till småbarn är jag fortfarande ansvarsfull dock INTE när det gäller mig själv, inte ens lite faktiskt, ibland har jag så mycket i huvudet att jag inte ens minns vissa vägsträckor när jag åker till jobbet.... Men det värsta av allt är förvirringen... jag är så förvirrad att jag ibland blir rädd för mig själv... Igår skulle vi storhandla, jag parkerade bilen och tog ut barnet, fram hit gick det enligt planerna ! Halvvägs till entrén kom jag på att jag faktiskt hade påsar med mig så vi vände om och gick för att hämta dom. Halvvägs till entrén igen slog mig tanken att handväska och plånbok kanske skulle vara bra, tillbaks till bilen igen suuuuck..... Handlingen gick bra förrutom några småsaker som glömdes ( kaffe, cornflakes, jordgubbssylt och duschcreme). På väg ut så fick jag en ond aning i min kropp.... Vart faan är bilnyckeln ??? Jag behövde inte ens känna i fickan för att konstatera att den inte var där... förbannelse !! Den var borta helt enkelt... Hade jag tappat den ?? Hade jag glömt den i bildörren ?? Ingen aning !! Där stod vi på parkeringen och just då hatade jag min hjärna.
Men hur kom vi hem då ??
Joo tur i oturen så hade jag oxå glömt att låsa bilen.... plus att jag hade en extranyckel i handskfacket, bra frida....!!!

Jag har haft ångest över min nyckel hela natten och dragit svordomsramsor över mig själv och min altzeimers.
Idag har jag varit och hämtat min nyckel i förbutiken på ica... Man kan bara skaka på huvudet, fokusera människa fokusera !!!

-och hon påtar i sin trädgård-

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag var och hämtade mitt körkort i förbutiken förra veckan. Bara så att du vet att du inte är ensam...

frida sa...

SKÖNT ATT HÖRA !!!!