13 oktober 2009

Ullared !

Vi har en fras på jobbet som vi dagligen kör med...
- Det går ju inte BARA bra, det går liiiiite dåligt oxå !
Ungefär så gick det för våran resa till shopping-mecka igår ! OBS, detta är sant jag lovar....

Natten mot måndagen hade min dotter hög feber och ständiga mardrömmar, detta resulterade i att jag blev väckt av ett hysteriskt gråtande barn ungefär en gång i timmen från 23.00 och framåt - vilket i sig resulterar i att när det var dax att stiga upp kände jag mig liiiite sliten klockan var ju trots allt 4 på morgonen. Nog om det, mor hämtade mig vid 5 och off we go !! Vi körde i ca 1 1/2 timme innan vi bestämde oss för kafferast och så här långt följs tidsschemat korrekt MEN efter ca 10 minuter är rasten slut och mamma konstaterar fort att bilen inte startar, min enda kommentar är -Skojar du ???!!
Här vill jag poängtera att bilen är av förra årets model och klassas fortfarande som splitterny... Vad gör man, två kärringer i en trasig bil på väg till ullared bakom en mack klockan 7 en måndagsmorgon - vilken syn....!
Snart satt vi ihopträngda i en bärgare och var på väg TILLBAKS till Jönköping. Sen bla bla bla.... sen fick vi hyrbil och TVÅ timmar senare var vi åter på vägen men i en Toyota denna gång och gasade mot ullared, snacka om sprucket tidsschema !!
Själva shoppingen gick bra och bildbevis på detta kommer !
Världen bästa toyota tog oss hela vägen hem och lär väl tillbringa ytterligare ett par dagar i vår stan.

Vidare så har jag förr varit skeptisk till följande påstående men nu är jag villig att skriva under på det....

Sälj
Aset
Annars
Byt

1 kommentar:

Elin sa...

Haha, ja det blir ju inte alltid som man har tänkt sej....tyvärr! Men hoppas ändå du hade många påsar med dej hem!