20 november 2009

Märkligt..

I flera år har jag haft en text på brevlådan som minskar mina turer till papperåtervinningen avsevärt; "Ingen reklam, TACK !" dessvärre blir man ju inte kvitt den adresserade reklamen och nu har de företag som skickar adresserad reklam gått alldeles för långt... I tisdagskväll skickade jag en minnesgåva till cancerfonden, via internet, man var då tvungen att ange namn och adress för att de skulle kunna skicka hem inbetalningskort och det är ju helt allright MEN... idag när jag kom hem så ligger ett brev i lådan. Jag öppnar brevet och möts av rubriken
" Radon ger dig lungcancer"
Sen följer ett "jättebra" erbjudande på radonmätare till bostaden.... Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att cancerfonden har läckt min adress och detta är helt sjukt... Frågorna jag nu ställer mig är ;
Vill jag ha lungcancer ?? Svaret är NEJ.
Vill jag köpa radonmätare ? Svartet är NEJ.

Inga kommentarer: