15 januari 2010

Alltså seriöst...

... hur ska jag kunna tvinga i min dotter den orala alvedonlösning som just nu står i badrummet ? Själv känner jag faktiskt att jag inte ens skulle ta en klunk om jag fick 100 000... ( först tänkte jag skriva 2 miljoner men jag vacklar lite på det vid närmare eftertanke...) Den är så äckligt sliskig och så trögflytande att jag upplevde den som en slempropp... uggabugga... Isabelle var full av förväntan när vi gick till badrummet för att hämta "messinen", men jag hann bara hälla upp lite på en sked så tittade hon på mig med skeptisk blick och sa - Äckligt mamma blääää !! Likt den mogna och vuxna förbild jag är, så smakade jag på sörjan och fick hålla tillbaks för att inte spy. Barnet upprepar -Äckligt mamma blääää !!
Jag kunde bara hålla med. JA det var äckligt, SVINäckligt. Förbannelse vad vi kommer få problem den dagen hon blir riktigt sjuk. Och på tal om sjuk så är hon redan på bättringsväg som det verkar ! Hon har sovit storre delen av dagen och var nu på kvällen inann hön gick och la sig riktigt pigg ! Natten kan ha överraskningar på den fronten dock - man vet aldrig.

2 kommentarer:

Elin sa...

själv ska ja ta patent på ett alvedonplåster hade ja tänkt...det vore fan svinsmidigt!

Har niprovat med suppar? Det får ja använda på Tuva...men bara i yttersta nödfall, för hon hatar det verkligen..och vem fan skulle inte göra det förresten..? Den flytande smörjan får hon bara kväljningar av. Man tycker ju dom kunde gjort den smaklös åtminstone för då kunde man ju ha blandat den i typ glass eller nåt...korkskallar...

.....känd som Frida....... sa...

Jopp, vi använder oxå suppar i nödfall... men som sagt det i NÖDFALL !!
Men du, alvedonplåsten... huum... smart !!