15 januari 2010

Tji fick jag...

Vissa saker slår lixom aldrig fel. I onsdags så berättade jag för Sandra hur längesen det var som vi var sjuka, inte ens en liten förkylning på mega länge.... Samma sak sa jag tll dagisfröken igår eftermiddag, det var samma dagisfröken som svarade i telefonen imorse när jag ringde och sjukanmälde mitt barn. Suuuck.....
Diagnosen från en hobbyläkare (jag) lyder... Hög feber, en genomskinlig elva under näsan och den obligatoriska hostan.... förtbannelse...

Så nu ligger vi i soffhörnet med kuddar och täcken och kollar på "bompa-film". Med "VI" menar jag; Sjukt barn, mammi, Tiger, Nalle Puh, liten Ior och stor Ior ! Trångt och varmt men mysigt !
Får man bara inflika att mammi kanske tycker det ät liiiite skönt att vara hemma.....

4 kommentarer:

Ullis sa...

Men Frida, man får aldrig säga att man varit frisk länge, det slår aldrig fel att man blir sjuk då. Jag går på samma nit varje gång att säga att det var länge sen jag vart sjuk och nog f-n ligger jag där dagen efter. :) Kram

.....känd som Frida....... sa...

Jag vet... skit dumt...

Ullis sa...

Ja eller hur. Men dock sant, varje gång jag säger det var länge sen jag var s**k så ligger jag där hemma om mår as. Inte bra alls! :( Tänkte om jag kunde skicka över några bilder till dej att kika på ifall de gick att förstora, hitta nämligen inte din mail!

.....känd som Frida....... sa...

Gör det Ullis !!
frida_blomberg@yahoo.se
Jag väntar med spänning !!