31 augusti 2010

Moi - en bitch ??!!

Tre språk i rubriken... impad !!

Idag har jag haft en riktigt dålig dag. Inte av någon direkt anledning utan bara allmänt, så som det kan vara ibland ! När man har en dålig dag så är det lätt att reta upp sig på allt och alla och det råkade jag göra förrut... Jag retade upp mig på en ful liten ungsate i lekparken och jag agerade inte helt pedagogiskt kanske... Den lilla pojken på kanske fyra år vägrade att låta min dotter åka i rutchkanan, hans mamma gjorde inte direkt något åt problemet utan satt på sitt arsle och ropade
- Ville, kan du låta flickan åka !!
- Ville låt flickan åka nu !!
- Ville aktar du på dig nu !!

Åhh, redan här hade jag lust att kasta bort ungen från rutchkanan... Tillslut kommer hans mamma fram och försöker med alla medel att få bort sitt barn men han VILL inte...
Ville vänder sig mot Belli och säger :
- JAG ska åka först !!
- Jaa men åk då säger Bellis mamma som börjar bli lagom irriterad på fula jobbiga lilla Ville...
Ville vänder sig till Belli och säger:
-Ooooch vaaad heter duuu dåå ?
Belli svarar på frågan och drar hela harangen med namn mellannamn och efternamn. Ville säger:
-Det var det FULASTE namn jag har hört.
Här skruvar nu Villes mamma på sig och skrattar lite generat mot mig och säger , nämen Ville så säger man ju inte...!!
Här VILLE jag mörda VILLE !!
Jag säger;
-Och vad heter du för något fint namn ??
- Jag heter Villiam !!
- Lyllo dig, det var verkligen ett skitfult namn.... och det passar ju till dig...!!

Hoppsan Kerstin, så säger man inte till ett barn, jag vet Villes lilla mamma uppskattade inte mitt uttalande heller men det sket jag i just då.... Vi åkte hem sen ! Förrövrigt så är jag inte bara otrevlig, jag är lat oxå, jag skulle göra massor av köttbullar idag men jag orkade inte så det fick bli världens största köttförslimpa :) !!

2 kommentarer:

Sara sa...

Men Frida då!

Tur att du inte har mitt jobb. Du skulle inte bli långvarig med det där språket...

frida sa...

Det finns en anledning till att vi väljer olika karriärer !!