3 maj 2011

This is me...

17 kg tyngre... my god säger jag bara ! Förra gången jag vägde över 70 kg lovade jag mig själv att detta aldrig skulle upprepas, idag drygt 3 år senare är jag där igen.... Nåja det är ju övergående fetma får man hoppas, för detta är INTE kul längre..
Förövrigt mår jag oförskämt bra och jobbar sista veckan nu för att sedan vila mig iform de sista veckorna. Nu är det ju i och för sig knappa 2 veckor kvar till planerad nedkomst men iallafall..

Tiden går fort när man har roligt !

Isabelle packade bb-väskan igår, den innehåller just nu allt möjligt som man kan tänkas att behöva, och inte behöva vid vistelse på förlossningen, ryktet säger att man som andragångsföderska får stanna på bb i 6 timmar så jag lär väl knappast behöva ta med mig något övernattningskit. Som ni märker så planerar jag en problemfri - snabb och smidig förlossning denna gång, den får gärna vara smärtfri oxå men det är väl att önska för mycket !! Jag säger som förra gången jag födde barn - VÅGA VÄGRA BEDÖVNING !!

2 kommentarer:

Sara sa...

Ställ inte in dig på sex timmar. Det var ju vad jag hoppade när jag fick Lina, men de fräcka typerna vägrade att släppa ut mig trots att jag grät en skvätt.

Denna gång skulle jag vilja föda hemma, men de tvingar väl säkert in mig på bb när barnet kommit i alla fall.

.....känd som Frida....... sa...

Så fort som din förra förlossning gick så finns det väl inget annat alternativ för dig än att föda hemma !!
Kanske jag borde packa ner tandborsten iallafall då...?!!