10 oktober 2008

Du har nr 5 732 000 i kön...

... inte försäkringskassan denna gång utan skattemyndigheten ! Tyvärr verkar det som om jag inte var den enda som fått papper om fastighets-skatt för kön var låååång... Men jag var ju tvungen att komma fram för jag hade ingen aning om hur jag skulle göra i år, blanketterna gällde det hus som vi rev i mars... och rent krasst så har vi ju ingen "färdigt" hus än... och förövrigt så ska vi bli skattebefriande i 5 år eftersom vi har byggt ett nytt hus... Efter en lång väntan fick jag iallafall prata med en trevlig prick i en växel någonstans i Sverige som sa, gör så här och så här och sedan så här och sen är det bara att skicka in blanketterna... Jag sa okej, okej, okej då vet jag PRECIS hur jag ska göra tack och hej då... sen la jag på och undrar förvirrat vad som sades... suuuuck varför blir det alltid så här... Jag vet inte alls hur jag ska göra med blanketterna ??? Typist...
Annars så väntar vi fortfarande på att rörisen ska dyka upp och göra det sista hemma så att vi kan flytta någongång, just nu känns det tyvärr lååångt bort, vi skulle ju flyttat i sept men har inte gjort det än så men men vi kämpar på... Jag kan sätta 1000 spänn på att den som kom på trycket på den här tröjan oxå har köpt ett "nyckelfärdigt" hus....

-en lätt åldrad romantisk idiot-

4 kommentarer:

Tant Lisa sa...

Isabelles Morfar är väl rörmokare och hennes Morbror?????

Anonym sa...

Japp det är dom men vi har inte involverat dom i husbygget, vi behöver ju någon som jobbar på hemmaplan lite mer !!

Anonym sa...

he he den var bra...=)

Anonym sa...

Jag vet, tröjan är klockren !!