29 december 2008

Jag vill oxå ha kjol....

Tro det eller ej men så småningom så vaknade min familj till och det började röra sig i huset ! Och Joo då, D skulle åka till gymmet så Belli och jag fick skjurre in till maxi för att iallafall få en liten smak av mellandagsrean... Med triumf i blicken shoppade jag en BH, 199 :- innan jul och 79.50:- idag, vilket klipp !! (kan man säga att jag tjänade 120 :- ??) iallafall köpte jag två, en röd och en grön ! Vad jag egentligen var ute efter var en snygg vardagskjol alt vardagsklänning att stoppa kroppen i, för jag har uppmärksammat att ingen går i jeans och gympadojjor längre utan det är kjol och stövlar som gäller - jag är fett ute när det gäller modebiten... suuuck.... Nått måste alltså göras, en förändring måste ske...
Imorgon ska vi till Ikea och jag har skrivit en låååång inköpslista, D tittade på mig med ledsna hundögon när jag stolt visade upp den.
Jag har oxå klurat ut vad som ska bli mina nyårslöften i år, två stycken får räcka annars går det aldrig man är ju realist :) ! Ett löfte gynnar mig rent kroppsligt ( NEJ JAG SKA INTE BANTA !!!) och ett gynnar mitt dåliga samvete. Men det tar jag imorgon....

-en eld ikväll-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande! Ser fram emot att höra om dina nyårslöften. Mitt är att få upp alla saker på väggarna, vi flyttade i somras och ännu finns inget uppsatt på de kala väggarna.... suck....

.....känd som Frida....... sa...

Joo du jag känner igen det där... Här finns inte minsta lilla grej på väggarna heller, det ser aningen obebott ut då tycker jag men samtidigt tycker man det är syndigt att borra hål i de nya väggarna !!